עקרונות הברזל לעיצוב גינה פרטית

גינה צבעונית עם דק
צמחייה, ריהוט גינה, מרחב אירוע, מרחב למשחק לילדים, לרבים יש ציפיות רבות מתכנון הגינה שלהם, אך כיצד הם יכולים להבטיח, שיעשו זאת נכון? אספתי עבורכם שלושה עקרונות מיוחדים עבור עיצוב גינות פרטיות, שיבטיחו חוויה מרוממת ונעימה בגינה הביתית שלכם.

לשיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

עקרונות הברזל לעיצוב גינה פרטית

צמחייה, ריהוט גינה, מרחב אירוע, מרחב למשחק לילדים, לרבים יש ציפיות רבות מתכנון הגינה שלהם, אך כיצד הם יכולים להבטיח, שיעשו זאת נכון? אספתי עבורכם שלושה עקרונות מיוחדים עבור עיצוב גינות פרטיות, שיבטיחו חוויה מרוממת ונעימה בגינה הביתית שלכם.

העיקרון הראשון - גינה שממשיכה את הבית

עיצוב גינה פרטית, שממשיכה את הבית בא לידי ביטוי בבחירת מניפת הצבעים, החומרים והמרקמים.
העיקרון פשוט, והרעיון הוא ליצור זהות בין כל אלו.
בפועל, אפשר לבחור בבד כותנה קנבס, שמשולב במערכת הישיבה בסלון, ונמצא כמוטיב  חוזר כחלק מעיצוב הגינה.
אפשר ליצור רצף של צמחייה בכלים זהים, שמתחילה ממרחב הפנים ומסתיימת במרחב החוץ.
דרך נוספת תבוא לידי ביטוי בתאורה.
תאורה בגוון זהה, תאורה בגובה זהה, יצירת פסי תאורה, שממשיכים את המרחב באופן טבעי.
אלו הם מוטיבים, שיוצרים אשליה של חלל גדול ואחיד.
המוטיב האחרון מתייחס לריצוף- המשכת קו הריצוף של הבית אל תוך הגינה באמצעות שביל או חומר דומה (דק יתכתב עם פרקט, ותוספת אבני בריק כהמשך לקו ישיר במרחב החוץ- אם מוטיב זה חוזר במרחב הפנים) 

 

העיקרון השני: יש לזה שם - צרכים ורצונות

עיצוב גינות פרטיות וכן עיצוב גינות קטנות, הוא תחום ששינה את פניו בשנים האחרונות. אם בעבר גינה הייתה חלק מבית פרטי, ונדרש עבורה שטח של כמה עשרות מטרים, הרי שהיום מתייחסים אל גינה כמרחב החוץ המעוצב של הבית. וכן, גם אם מדובר על מרפסת של עשרה מטרים בודדים. השהיה באוויר הפתוח חיונית לבריאות, ובזכות עיצוב גינות קטנות באופן נכון, שמתייחס לצרכים ולרצונות אפשר להשיג חוויה מרוממת בכל מרחב. לכן בטרם ניגשים למשתלה חשוב לבחון את מטרת הגינה: להסתיר את הנוף או להעצים את הנוף? ליצור נקודה מבודדת במרחב? ליצור קיר ירוק של פרטיות מהשכנים? ליצור מרחב משחק בטוח עבור הילדים? אולי זה המקום בו תשתו את משקה הבוקר שלכם? או תארחו את החברים? מהבנת הצרכים מתחיל תכנון גינות איכותי, שיודע לפצל את החלל לצרכים הנכונים.

חשוב להבין, לפעמים ישנם צרכים, שמתנגשים, הצורך לארח, שדורש פינת אוכל גדולה מול מרחב משחק לילדים. יש פתרונות לכל אלו בתכנון גינות נכון. הפתרונות הללו יבואו לידי ביטוי בבחירת ריהוט מודולרי, שימוש בגובה, ויצירת עומק

העיקרון השלישי: בחירת הצמחייה

גינה לעולם לא תהיה שלמה ללא צמחייה חיה, פורחת, אמתית, צמיחה עשירה בניחוחות משכרים של צמחי תבלין טריים.
גינה, שמספקת איכות חיים, ומאפשרת לבעליה לגדל את המזון, ליהנות מתוצרת אורגנית וטרייה, ולשמור על הקשר עם עונות השנה והאדמה.  
כאשר בוחרים צמחיה עבור עיצוב גינות פרטיות ועבור עיצוב גינות קטנות חשוב להכיר את כיווני האוויר, כמות האור הטבעי, המגיע אל המרחב והאקלים באזור.
את הצמחייה אפשר להציב בגבהים שונים, באמצעות טראסות מעניינות, עציצים וכלים.
    

 

לסיכום, עקרונות וטיפים לעיצוב גינות פרטיות

בית עם גינה מגלמים איכות חיים גבוהה, ששואבת השראתה מהטבע, גם אם היא ממוקמת בלב ליבו של הכרך הסואן. חיבור הגינה למוטיבים מובילים בבית כמו צבעים ומרקמים, חומרי הגלם והחיפוי המזוהים עם מרחב הפנים, והתייחסות לצרכים ולרצונות, לרגשות ולחוויות, שרוצים להביא אל היום יום, הם הבסיס הנכון עבור הקמת גינות פרטיות, עיצוב גינות קטנות וכמובן תכנון נבון לצמחייה ולשגרת הגינון.

לשיחת ייעוץ בנושא, צרו קשר ואשמח לעזור

לקריאה נוספת

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לעזור עם עיצוב הגינה הפרטית שלך?

השאירו לנו הודעה ונהיה בקשר בקרוב

שביל כניסה לגינה עם דק, מנגל
צורה אליפטית

הגינה שחלמת עליה - במרחק נגיעה

מזמינים אותך לתאם שיחת יעוץ ללא עלות