עיצוב גינות קטנות

שולחן קפה
כולנו מכירים את החצרות הללו, הן מאכלסות את מה שצריך "אחר כך" צבר של קרטונים, קופסאות ישנות, גלגלים, בגדים מרופטים ומכשירי חשמל. אך דווקא המרחב הקטן הזה, שהפך למעין מחסן טומן בחובו פוטנציאל גדול של הנאה. אספתי עבורכם שלושה רעיונות פשוטים וקלים ליישום, שתוכלו לעשות כבר השבוע בגינה הקטנה.

לשיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

יש לך מרחב חוץ? יש לך איכות חיים

כולנו מכירים את החצרות הללו, הן מאכלסות את מה שצריך "אחר כך" צבר של קרטונים, קופסאות ישנות, גלגלים, בגדים מרופטים ומכשירי חשמל. אך דווקא המרחב הקטן הזה, שהפך למעין מחסן טומן בחובו פוטנציאל גדול של הנאה. אספתי עבורכם שלושה רעיונות פשוטים וקלים ליישום, שתוכלו לעשות כבר השבוע בגינה הקטנה.

לעצב את בית הקפה הפרטי שלך.

המטרה: ליצור תחושה של אינטימיות. ערב, כולם רצים אל בית הקפה השכונתי, אבל יש כאלו אל גינה קטנה פרטית קטנה ומעוצבת, שמרחיבה את הלב. עיצוב גינות קטנות ממש כמו בית קפה ציורי בבריסל או בפריז, שם את הדגש על חוויה אינטימית ושלווה, המאפשרת חציצה בין המרחב הציבורי לפרטי. בעיצוב גינות כזה, "נחבק" את אזור הישיבה בצמחייה ארץ ישראלית, המשולבת גם בתוך אדניות נבחר בריהוט במרקם ובגוון טבעיים, עץ או אבן, ונקיף את המרחב בתאורה חמימה ונעימה. בקיץ אם ניתן, נדאג לצנן את המקום באופן מלאכותי. (באמצעות מאוור או מצנן) ובחורף נציב פטריית חימום או תנור בטיחותי, שיאריך את משך השהות בגינה.

תחושה של פטיו אנגלי.

המטרה: ליצור תחושה של עידון. הגינות האנגליות משופעות בצבעים ובצמחי תבלין, וורדים הן סימן ההיכר שלהן. בגינת פטיו אנגלית נשים דגש על צבע, נשתול שיחי פרחים עונתיים, נתחום את המרחב בגדר עץ או שיחים ירוקים, ניצור מוטיב של שביל (נכון גם כאשר מדובר על עיצוב גינות קטנות וגם בתוך מרפסות) ונוסיף מספר עציצי תבלין, שיצבעו את המרחב בירוק, ויציפו אותו בניחוחות מעוררים. בחירת הריהוט: עיצוב גינות קטנות באווירה אנגלית יכלול ריהוט דק ממתכת, מעוטר בפרזול מעניין וצבוע בגוון בהיר. 

פנינת חמד בלב הכרך הסואן.

המטרה: ג'ונגל אורבני, שממסך את הערפיח ורחשי העיר – פנינת חמד בלב הכרך הסואן היא משאת נפשם של רבים, היא מהווה תחושה של ניצחון קטן, בכך שהיא מאפשרת להיות הכי קרוב למה שחשוב ועדכני, ויחד עם זאת לאמץ מוטיבים של כפר. בגינה זו נשים דגש לגובה, ונעטוף את המרחב בצמחיה, בין אם בתוך כלים, ובין אם בתליה. את רצפת הקרמיקה הבוהקת נחליף בחיפוי טבעי יותר, שיספק מדרך נח, בין אם בבחירת חיפוי דק ובין אם מדובר על שטיח באריגה טבעית. לכל אלו ניתן להוסיף מוטיבים מפוסלים, שבשבות רוח, תאורה חמימה עלית וצדית בגובה העיניים. את החוויה נשלים בפינת הישיבה. זו יכולה להיות מיטה עגולה, עליה נעים לרבוץ עם ספר מעולה או ספל תה פינת קפה קטנה, שתספק מרחב לשיח אינטימי. או אפילו ספסל לצד המרפסת, שיספק תצפית מעולה על המתרחש במפלס התחתון של הבניין או הרחוב. בחירת מרחב הישיבה יתבסס כמובן על החוויה, שתרצו להפיק מהגינה ועל פוטנציאל הנוף.

לסיכום,

כיום, בבתים ומרחבים בהם הגינה משמשת מחסן, ישנו חלל, שלכאורה נראה קטן, שמסתיר פוטנציאל גדול של איכות חיים והנאה. באמצעות עיצוב גינות קטנות בצורה חכמה ואיכותית, כל אחד יוכל ליצור לו חוויה ייחודית במרחב הפרטי. לייעוץ בנושא עיצוב גינות קטנות, השאירו פרטים ואצור עמכם קשר בהקדם.

לקריאה נוספת

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לעזור עם עיצוב הגינה הפרטית שלך?

השאירו לנו הודעה ונהיה בקשר בקרוב

שביל כניסה לגינה עם דק, מנגל
צורה אליפטית

הגינה שחלמת עליה - במרחק נגיעה

מזמינים אותך לתאם שיחת יעוץ ללא עלות