גינה שפורחת כל השנה, איך ליצור גינה עם תחזוקה מינימלית

גינה שפורחת כל השנה

לשיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

כולנו רוצים גינה חיה, פורחת, גינה, שמשקה, מטאטא ומנקה את עצמה, גינה, שגוזמת את העשבייה שלה, מפנה את העלים מאריחי הקרמיקה, עורמת את שאריות העלים, החול והלכלוך מהבריכה, גינה, שמחליפה את המנורות בגופי התאורה שלה, ומסדרת מחדש את פינת הישיבה. אולי עוד כמה שנים, התיאור הנ"ל יהיה אפשרי, אבל אל דאגה, כבר כיום, ניתן להינות מגינה עם טיפול מינימלי, שפורחת במחזוריות כל השנה.
מהן הפעולות, שיהפכו את שגרת תחזוקת הגינה שלכם למינימלית?

תכנון מערכת השקייה

הפעולה הראשונה, שתקרב אתכם לגינה, שפורחת כל השנה, היא תכנון מערכת השקיה בטפטוף, שניתן לחבר למערכות החשמל בבית, כך שהפעלתה תהה אוטומטית. מערכת השקיה איכותית, שמתכוננת טוב, תשמור על תהליך פוטוסינתזה תקין, ותספק את תצרוכת המים המדויקת לכל צמח.

בנוסף, גם מרפסות בדירות, או על אדן החלון, יכולים להיעזר כיום באביזרי השקיה, המאפשרים אגירה של מים, ומבטיחים אספקה רצופה לצמחיה, גם אם יצאתם לחופשה של שבועיים.

תכנון הצמחייה

אחד העקרונות, שמאפשרים לשמור על גינה, שפורחת כל השנה, עוסק בבחירת הצמחייה. צמחים עונתיים פורחים נפלא, אך אורך החיים שלהם קצר יחסית. אם חשקה נפשכם בגינה ירוקה, אך אורך חייכם לא מאפשר זמן תחזוקה, בחרו בצמחיית בר, ארץ ישראלית בשילוב של צמחיה ים תיכונית, שרגילה להתקיים עם מעט מאוד מים, ובמזג אוויר ים-תיכוני, צמחיה זו דורשת תחזוקה קלה יחסית, ותהווה עבורכם ריאה ירוקה ומרגיעה בכל השנה.

תחושה אמתית של חיק הטבע

פעמים רבות, כשאני מגיע לתכנן גינה עם דגש על התחזוקה מינימלית, אני שואב את ההשראה מהטבע, מהנופים הבתוליים, שלא נגעה בהם יד האדם, אני מגביה את הקרקע באמצעות מסלעות ורגבים, מוסיף עצי זית ופרי, מקשט בעשבי תבלין, מרווה, לבנדר, זעתר, רוזמרין, שצומחים לגובה ומתפשטים, כך שמתקבלת תחושה של ישיבה בחיק הטבע ממש.

תאורה נכונה

אי אפשר לכתוב על גינה ללא טיפול מבלי להתייחס להיבט התאורה, גם כאן, הייתי רוצה להעביר ללקוחות שלי את התחושה, שהעושר זמין עבורם 24 שעות ביממה, ולצורך כך אני מתכנן את התאורה, גם ברמה של ספוטים מהקרקע, ותאורת גדר, שמאירה על העלוות והגזעים, ומאפשרת את רצף השימוש במרחב בכל שעות היממה.

פתרונות הצללה וחיפוי לקרקע

 

צמחים, שגדלים תחת צל מבוקר דורשים פחות תחזוקה, גם כאן אתכנן פינות מוצלות והצללה גבוהה, על מנת לשמור על הגוון החי של הצמחייה, אשלב תיחוח למניעת סדקים, שתשמור על מאזן המים בקרקע, בנוסף אחפה בחומרים, המשמרים את הלחות, כמו חיפויים אנאורגניים, רשתות, אבנים, חצץ, חלוקי נחל, וכן בחיפויים אורגניים, שמועדפים עלי במיוחד, כמו רסק עצים, גזם, רסקי עלים, וקומפוסטים כך שתדירות ההשקיה תפחת.

יונתן סיגליות, מעצב גינות בכל הגדלים והצורות, לשיחץ יעוץ וקבלת הצעת מחיר – השאירו לנו פרטים או צלצלו: 052-355-6635

לקריאה נוספת

רוצה לשמוע איך אנחנו יכולים לעזור עם עיצוב הגינה הפרטית שלך?

השאירו לנו הודעה ונהיה בקשר בקרוב

שביל כניסה לגינה עם דק, מנגל
צורה אליפטית

הגינה שחלמת עליה - במרחק נגיעה

מזמינים אותך לתאם שיחת יעוץ ללא עלות